"Ahja, minu kõikide rännakute alguspunkt" - Friedebert Tuglas
Kooli üldmeil: info@polvakool.ee

Nutiring võistles muinasjuttude maagilises digimaailmas

Meie kooli Nutiringi õpilased – 1., 2., 7. ja 9. klassist – osalesid põneval üritusel, kus vanemad klassid programmeerisid Scratch’i keskkonnas muinasjutust inspireeritud animatsioone ja mänge ning nooremad toimetasid IKT tegevuspesades.

Animatsioonide ja mängude progemisvõistlus Scratchis

Animatsioonide ja mängude inspiratsiooni aluseks oli muinasjutt „Siili ja jänese võidujooks“. Loodud animatsioonides hinnati loo ülesehitust, tehnilist teostust ja koodi loogikat. Mängude puhul keskenduti lisaks mängitavusele, kujundusele (UI) ja kasutajakogemusele (UX). Tulemused selguvad 21.11.

Ülesanne oli ise pigem lihtne, aga Scratchi keskkond erineb puhtast Pythonist (programmeerimiskeel, mida Scratch kasutab) üsna palju, seega ei osanud kohe kõiki võimalusi kasutada” jagas Mihkel 9. klassist, kes on juba tükk aega iseseisvalt õppinud Pythonis programmeerimist. Kiireks lisaviiteks, et nt. populaarsed voogedastusplatvormid "Spotify" ja "Netflix" ning sotsiaalmeediaplatvormid "Facebook" ja "Instagram" sisaldavad endas suuresti Pythonit. 7. klassist Georg lisas: "See võistlus tekitas päris suure huvi tegeleda Scratchiga ja programmeerimisega veel rohkem edasi".

Tegevuspesad pakkusid avastamisrõõmu

Lisaks programmeerimisele said õpilased osa mitmekesistest IKT tegevuspesadest, kus sai näiteks disainida 3D-prinditavat majakujulist võtmehoidjat, luua animatsioone Stop Motion Studio äpiga, ehitada roboteid nii WeDo 2.0 kui ka Spike Prime’i robootikakomplekti abil, värvida/joonistada ning kuvada tulemusi liitreaalsuses. Meeldejäävaks osutus ka sidruniga vooluringi katsetamine, kus sidrunist vool pandi LED-dioodi särama. Kõige aluseks oli lasteraamat "Paul hakkab inseneriks". Kui soovid mõista, kuidas tehnoloogia töötab, siis see raamat võiks olla üks parimaid variante, millest alustada.

Kohtumine kirjanik Ilmar Tomuskiga

Ürituse lõpetaski kohtumine armastatud lastekirjanik Ilmar Tomuskiga, kes rääkis põnevalt oma raamatute loomisest. Lisaks julgustas noori avastama ja uurima, kuidas üks või teine asi töötab. Kokkuvõttes, igaüks võib olla insener ja leiutaja!

Aitäh korraldajatele (Parksepa Keskkool, Nutivõlur) põneva ja inspireeriva IKT päeva eest! Vihjeks juurde - järgmise aasta mais on taaskord midagi põnevat oodata... 🙂

Rohkem infot (k.a rahvahääletus ja võistluse tulemused) sündmuse kodulehelt: Koodimeistrite muinasjutuline seiklus

Piltide autorid: Claudia Mokrik ja Rainer Lanemann